Dnes je Sobota 25.03.2017. Svátek má Marián, zítra Emanuel. Zobrazit celý kalendář »
 
 

BPM

Publikováno dne 09.01.2017 od Karolína Arnoštová

BPM je zkratka pro beats per minute, tedy úderů za minutu, které určí hudba.

Zahřátí

Pokud se rozcvičujete zvolte pomalejší tempo, je to efektivnější. To obstarají písničky v tempu 120 BPM. Pozor, aby hudba nebyla příliš podobná. Správně sestavené hudební skladby pomáhají zvyšovat výkon, ale monotónní písničky vedou ke ztrátě koncentrace.

Aerobní trénink

Po zahřátí potřebujete nakopnout. Písničky kolem 140 BPM jsou skvělé ke zvýšení intenzity a jejímu udržení. Pokud posloucháte hudbu, která má rytmus, cítíte se méně utahaní s pozitivními emocemi. Vybuduje se vytrvalost a zvětší odolnost proti únavě.

Intervalový trénink

Intervalový trénink vás posune za hranive vašich možností. Střídejte vysokou a nízkou intenzitu v BPM 180, ale jen v krátkých intervalech. Trénujete temto, rychlost a vytrvalost. Zrychlí se metabolismus a budete rychleji spalovat tuk i po skončení tréninku. Navíc ušetříte spoustu času. Nemusíte cvičit hodinu, stačí 20 - 30 minut.

Protažení

Klidnější hudba v BPM 80 pomáhá snižovat množství laktózy v krvi a proto se svaly rychleji obnovují a zklidní.